FX-Arabia

جديد المواضيع

الملاحظات

منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION القسم مخصص للحديث عن شركات الوساطة و برامجها و مزاياها و عيوبها و مشاكلها المتعددة..,اراء الاعضاء عن الشركات تعبر عن تجاربهم الشخصية و ليست اراء المنتدى ، FXDD ، XM ، FXPRO ، EXNESS ، Tickmill ميتاتريدر ، ايفون ، منصة ، شركة فوركس ،شركة وساطة ، افضل شركة فوركس ، فوركس بروكر ، فوركس ، الفوركس ، منصة تداول ، افضل منصة .

اعلان:الغاء التعاقد مع شركة بوسطن ميرشنت فايننشيال

منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION

قديم 23-09-2010, 10:45 PM   المشاركة رقم: 111
الكاتب
targetegy
قائد ورشة البترول
الصورة الرمزية targetegy

البيانات

الإتصالات
الحالة:
targetegy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : مدير الموقع المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION
افتراضي رد: اعلان:الغاء التعاقد مع شركة بوسطن ميرشنت فايننشيال

انا كنت فى شركه تانيه ونفس موضوع بوسطن ريكووووووووووووووووووووووووود لحد ما تلعن اليوم اللى انت دخلت فيه الفوركس من اساسه
واوقات امتى بقى الساعهه 12 ولا1 الصبح بعد انتهاء امريكا
يعنى مفيش حركه اصلا
وكلمت الشركه وحاولى يقنعونى وهقلك حاجه عملت 2 بيب او 3
بس دة مش صح
عملته وانا اصلا مش مقتنع بيه
تعالى بقى نسئل سؤااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااال
ليه الشركه دى ولا بوسطن بتعمل ريكود بهذه الطريقه
مع ان هى ذىها ذى اى شركه والمفروض انه الميتا واحده
طيب ليه الشركات التانيه مفيش ريكود مع ان نفس السعر فى نفس الوقت لكل المنصاااااااااااااااااااااااااااااااات
مع العلم بدون ذكر اسماء انا بتعامل مع 4 منصات حاليا ل4 شركات
ومش بيحصل معايا ريكود نهائى غير لما يكون اخبارقويه
غير كده الاوردر بيتاخد بسلاسه
خلى بالك 4 شركااااااااااااااااااااااااااات
يعنى 4 منصات مختلفه
وشركات معروفه وليها باع طويل
عموما هو دة السؤال
اشمعنى فى الشركه دى والشركات التانيه لاء مع نفس الاسعار فى جميع المنصات ونفس الحركه

التوقيع

قواعد هامه للمتاجره
++++++++++++++
لاتقم مطلقا بالتداول على أساس الأمل والخوف بل اعرف دائما السبب فى إبرام العملية.
* عندما تساورك الشكوك اخرج من السوق ولا تدخله إلا عندما تكون متأكدا
* لاتشترى أبدا لان الأسعار رخيصة فقط تهبط أكثر ولا تبع لان الاسعار مرتفعة فقد ترتفع أكثر
* لاتعاند السوق ولا تقف ضد اتجاه السووق
*لا تفرط فى التداول وتفادى الدخول والخروج من السوق بكثره
*استخدم دائما أوامر وقف الخسائر ولا تقم أبدا بالغائه
* قلل دائما من المبلغ الذى تتداول بعد وقوك فى خساره
* تحل بالصبر فى عملياتك الرابحة ولا تتعجل دخول السوق . انتظر الوقت المناسب
MTS
http://www.mt4i.com/users/mts2011

عرض البوم صور targetegy  
قديم 23-09-2010, 10:45 PM
targetegy targetegy غير متواجد حالياً
قائد ورشة البترول

انا كنت فى شركه تانيه ونفس موضوع بوسطن ريكووووووووووووووووووووووووود لحد ما تلعن اليوم اللى انت دخلت فيه الفوركس من اساسه
واوقات امتى بقى الساعهه 12 ولا1 الصبح بعد انتهاء امريكا
يعنى مفيش حركه اصلا
وكلمت الشركه وحاولى يقنعونى وهقلك حاجه عملت 2 بيب او 3
بس دة مش صح
عملته وانا اصلا مش مقتنع بيه
تعالى بقى نسئل سؤااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااال
ليه الشركه دى ولا بوسطن بتعمل ريكود بهذه الطريقه
مع ان هى ذىها ذى اى شركه والمفروض انه الميتا واحده
طيب ليه الشركات التانيه مفيش ريكود مع ان نفس السعر فى نفس الوقت لكل المنصاااااااااااااااااااااااااااااااات
مع العلم بدون ذكر اسماء انا بتعامل مع 4 منصات حاليا ل4 شركات
ومش بيحصل معايا ريكود نهائى غير لما يكون اخبارقويه
غير كده الاوردر بيتاخد بسلاسه
خلى بالك 4 شركااااااااااااااااااااااااااات
يعنى 4 منصات مختلفه
وشركات معروفه وليها باع طويل
عموما هو دة السؤال
اشمعنى فى الشركه دى والشركات التانيه لاء مع نفس الاسعار فى جميع المنصات ونفس الحركه

قديم 23-09-2010, 10:46 PM   المشاركة رقم: 112
الكاتب
targetegy
قائد ورشة البترول
الصورة الرمزية targetegy

البيانات

الإتصالات
الحالة:
targetegy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

كاتب الموضوع : مدير الموقع المنتدى : منتدى شركات الوساطة و برامج التداول و موقع اف اكس كوميشن FXCOMMISSION

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م.نادر فيليب نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
باشا تليفونك كان مغلق بعد الظهر لية ؟؟؟؟؟ أنت بتقلدنى يعنى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة ... وللا كنت بتعطى محاضرة ؟ ... أتفضل طبعا النقاش مفتوح للجميع لكن نفسى يرد أيجل على سؤالى علشان نحط النقاط على الحروف .
للاسف الموبيل اتسرق منى كنت حاطه فى العربيه هو والاب توب
هبعتلك رقمى الجديد على الخاص ياكبير

التوقيع

قواعد هامه للمتاجره
++++++++++++++
لاتقم مطلقا بالتداول على أساس الأمل والخوف بل اعرف دائما السبب فى إبرام العملية.
* عندما تساورك الشكوك اخرج من السوق ولا تدخله إلا عندما تكون متأكدا
* لاتشترى أبدا لان الأسعار رخيصة فقط تهبط أكثر ولا تبع لان الاسعار مرتفعة فقد ترتفع أكثر
* لاتعاند السوق ولا تقف ضد اتجاه السووق
*لا تفرط فى التداول وتفادى الدخول والخروج من السوق بكثره
*استخدم دائما أوامر وقف الخسائر ولا تقم أبدا بالغائه
* قلل دائما من المبلغ الذى تتداول بعد وقوك فى خساره
* تحل بالصبر فى عملياتك الرابحة ولا تتعجل دخول السوق . انتظر الوقت المناسب
MTS
http://www.mt4i.com/users/mts2011

عرض البوم صور targetegy  
قديم 23-09-2010, 10:46 PM
targetegy targetegy غير متواجد حالياً
قائد ورشة البترول

باشا تليفونك كان مغلق بعد الظهر لية ؟؟؟؟؟ أنت بتقلدنى يعنى نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة ... وللا كنت بتعطى محاضرة ؟ ... أتفضل طبعا النقاش مفتوح للجميع لكن نفسى يرد أيجل على سؤالى علشان نحط النقاط على الحروف .
للاسف الموبيل اتسرق منى كنت حاطه فى العربيه هو والاب توب
هبعتلك رقمى الجديد على الخاص ياكبير

قديم 23-09-2010, 10:47 PM   المشاركة رقم: 113
الكاتب
م.نادر فريد
عضو فضى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
م.نادر فريد غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة forexeagle نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة
الاوراق والفلوس والحسابات كلها في فرع روسيا وسويسرا ،،،،،، واعتقد كمان تقدر تطلب من الشركه انك يكون حسابك تبع قوانين جهه معينه ودي شي متاح في كل الشركات
فرع روسيا وسويسرا !! يعنى أنا لو عاوز أشتكيكم دلوقت أو الأخ باريس عاوز يشتكيكم ... ممكن حضرتك تقول لى أشتكى لمين أعتقد ما دمت مش غلطان وواثق من الشركة قول لنا ... دلوقت عاوز أعمل بلاغ ... أروح لمين من غير مماطلة وروح شمال او يمين ... واحد زى أخى باريس يشتكيكم لمين من بعد ربنا ؟

عرض البوم صور م.نادر فريد  
قديم 23-09-2010, 10:47 PM
م.نادر فريد م.نادر فريد غير متواجد حالياً
عضو فضى

الاوراق والفلوس والحسابات كلها في فرع روسيا وسويسرا ،،،،،، واعتقد كمان تقدر تطلب من الشركه انك يكون حسابك تبع قوانين جهه معينه ودي شي متاح في كل الشركات
فرع روسيا وسويسرا !! يعنى أنا لو عاوز أشتكيكم دلوقت أو الأخ باريس عاوز يشتكيكم ... ممكن حضرتك تقول لى أشتكى لمين أعتقد ما دمت مش غلطان وواثق من الشركة قول لنا ... دلوقت عاوز أعمل بلاغ ... أروح لمين من غير مماطلة وروح شمال او يمين ... واحد زى أخى باريس يشتكيكم لمين من بعد ربنا ؟

قديم 23-09-2010, 11:08 PM   المشاركة رقم: 114
الكاتب
مدير الموقع
المدير العام للموقع

البيانات

الإتصالات
الحالة:
مدير الموقع غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

لا فعلا ردك اقنعني , ماتحولش تبرر ردودي اني وكيل للشركه اصلا من غير ما تتاكد منه وكمان ده رد واسلوب ميجبش نتيجه يعني ان عشان تسكت حد فتقوله انت وكيل للشركه فعشان كده بدافع عنها وياعزيزي الكلام اللي ذكرته وضعت امثله عليه واللي ليه خبره ومعرفه بهذه الامور البسيطه يعرف ان الكلام ده معلهوش اي غبار ومن بديهيات التداول في الفوركس

ابلغ رد انك ترد برد مقنع في صلب الموضوع ونقاط الخلاف وده اللي طلبته منك

المهم انا قلت ان من الشجاعه الاعتراف بالخطأ وانت مصر ولم تعترف بخطأ ادعائك على الشركه ولو انت فعلا لديك الشجاعه ارجو قبول هذا التحدي حتى نثبت للجميع صحه ادعاءك وبطلان كلامي وامامك فرصه تثبت فيها صحه كلامك عن الشركه
انت بتقول ان ممكن تجرب على حساب ليك في الشركه طيب انا بتحدى انك تثبت عدم صحه كلامي اللي قلته وانك تثبت ان كلامك صح وانا مستعد لاي شئ تطلبه لو اثبت ان كلامك وادعائك على الشركه صحيح

ممكن تضع ماكس ديفيشن =3 نقاط وتبدء تفتح صفقات في فترات متفرقه واوقات مختلفه وابعتلنا صوره من الجورنال ونشوف اذا كان هناك اعاده تسعير ام لا وتوقيت التنفيذ

هل لديك الشجاعه بهذا التحدي؟

وارجو وانا بطالبك كتير انك تعقب على كلامي وتبدي رايك مدعما باثبات وتوضيح يقبله العقل
وليس كلام سطحي وعدم الرد على نقاط الخلاف
اهلا بيك مرة اخرى,
شيئ طبيعى ان تدافع عن من تثق و تقتنع به و هذا امر جيد و ليس اتهاما لك,
بعيدا عن كلام الشجاعة و التحدى و صلاح الدين والذى منه ليه احط اتاحة لانحراف السعر اساسا عشان اجرب؟
الطبيعى ان محطش اتاحة للانحراف و اجرب و اللى يبان فى الجورنال ساعتها يبقى فيه الكلام,
لازلنا ننفخ فى نفس القربة المقطوعة!

صدقنى لو اتضح ان كلامى على خطأ فساقدم اعتذارى فالاعتذار من شيم الرجال و ليس عيبا
و لكن حتى الان لم يثبت العكس فانت ترد فى كل الوقت على كيفية ازالة الريكوت و لم تتحدث عن عدم التعليم على الاختيار و متابعة المنصة و التنفيذ انذاك,
لم تتحدث على باقى الاشياء ايضا
خلينى اسالك بمنطق الشجاعة و الصراحة التى تتحدث بها و كمتاجر و عميل ووكيل لشركة بوسطن,
ما هى عيوب شركة بوسطن من وجهة نظرك بكل شفافية؟
اتمنى الاجابة بصراحة ,
تحياتى لك,
الله كريم,

عرض البوم صور مدير الموقع  
قديم 23-09-2010, 11:08 PM
مدير الموقع مدير الموقع غير متواجد حالياً
المدير العام للموقع

لا فعلا ردك اقنعني , ماتحولش تبرر ردودي اني وكيل للشركه اصلا من غير ما تتاكد منه وكمان ده رد واسلوب ميجبش نتيجه يعني ان عشان تسكت حد فتقوله انت وكيل للشركه فعشان كده بدافع عنها وياعزيزي الكلام اللي ذكرته وضعت امثله عليه واللي ليه خبره ومعرفه بهذه الامور البسيطه يعرف ان الكلام ده معلهوش اي غبار ومن بديهيات التداول في الفوركس

ابلغ رد انك ترد برد مقنع في صلب الموضوع ونقاط الخلاف وده اللي طلبته منك

المهم انا قلت ان من الشجاعه الاعتراف بالخطأ وانت مصر ولم تعترف بخطأ ادعائك على الشركه ولو انت فعلا لديك الشجاعه ارجو قبول هذا التحدي حتى نثبت للجميع صحه ادعاءك وبطلان كلامي وامامك فرصه تثبت فيها صحه كلامك عن الشركه
انت بتقول ان ممكن تجرب على حساب ليك في الشركه طيب انا بتحدى انك تثبت عدم صحه كلامي اللي قلته وانك تثبت ان كلامك صح وانا مستعد لاي شئ تطلبه لو اثبت ان كلامك وادعائك على الشركه صحيح

ممكن تضع ماكس ديفيشن =3 نقاط وتبدء تفتح صفقات في فترات متفرقه واوقات مختلفه وابعتلنا صوره من الجورنال ونشوف اذا كان هناك اعاده تسعير ام لا وتوقيت التنفيذ

هل لديك الشجاعه بهذا التحدي؟

وارجو وانا بطالبك كتير انك تعقب على كلامي وتبدي رايك مدعما باثبات وتوضيح يقبله العقل
وليس كلام سطحي وعدم الرد على نقاط الخلاف
اهلا بيك مرة اخرى,
بعيدا عن كلام الشجاعة و التحدى و صلاح الدين والذى منه ليه احط اتاحة لانحراف السعر اساسا عشان اجرب؟
الطبيعى ان محطش اتاحة للانحراف و اجرب و اللى يبان فى الجورنال ساعتها يبقى فيه الكلام,

صدقنى لو اتضح ان كلامى على خطأ فساقدم اعتذارى فالاعتذار من شيم الرجال و ليس عيبا
و لكن حتى الان لم يثبت العكس فانت ترد فى كل الوقت على كيفية ازالة الريكوت و لم تتحدث عن عدم التعليم على الاختيار و متابعة المنصة و التنفيذ انذاك,
خلينى اسالك بمنطق الشجاعة و الصراحة التى تتحدث بها و كمتاجر و عميل ووكيل لشركة بوسطن,
اتمنى الاجابة بصراحة ,
تحياتى لك,
الله كريم,

قديم 23-09-2010, 11:29 PM   المشاركة رقم: 115
الكاتب
alzmalkawy
عضو جديد

البيانات

الإتصالات
الحالة:
alzmalkawy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

انا بعد المشاكل الي حصلت معايا في نفس اليوم
دورت على جهة استكي ليها ملقتش ...؟
لكن سؤال لو اي شركة تانية و حصل معاها مشكلة من النوع ده هنشتكي فين ؟

اعتقد الشكوى غير مجدية لكن الشركات المحترمة بيكون محروف انها محترمة
و الشركات الي زي بوسطن سمعتها بتكون سبقاها و السوق صغير

عرض البوم صور alzmalkawy  
قديم 23-09-2010, 11:29 PM
alzmalkawy alzmalkawy غير متواجد حالياً
عضو جديد

انا بعد المشاكل الي حصلت معايا في نفس اليوم
دورت على جهة استكي ليها ملقتش ...؟
لكن سؤال لو اي شركة تانية و حصل معاها مشكلة من النوع ده هنشتكي فين ؟

اعتقد الشكوى غير مجدية لكن الشركات المحترمة بيكون محروف انها محترمة
و الشركات الي زي بوسطن سمعتها بتكون سبقاها و السوق صغير

قديم 24-09-2010, 12:03 AM   المشاركة رقم: 116
الكاتب
forexeagle
موقوف

البيانات

الإتصالات
الحالة:
forexeagle غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

معلش لكن منطقيا كلام أسامة هو الصحيح وكلامك أنت هو الذى ينتظر التجربة والبرهان ... لأنه ان كان الماكس ديفيشن لن يؤثر فمنطقيا ألا يكون فعال وليس المنطقى أن نفعله ونتوقع من الشركة انها ستنفذ على السعر المطلوب ونراقبها وخصوصا فى حالة الشراء والبيع بسعر الماركت لأنه بما أنه يوجد مونيتورينج للأكسبرتات ثم تطلب منى ان تكون روحى تحت أيدك بالماكس ديفياشن وأجرب الكلام مش منطقى خالص ... مش جاى معاية أنى أحط نفسى تحت ضرس الشركة وأقول هم حلوين ومش هيزعلونى وأجرب ... وبعدين أية لازمتها الديفيشن لغاية دلوقت مش فاهم ... يا أما تنفذ لى على السعر اللى أنا طالبه يا أما تقول لى ريكوت ده المنطقى لكن أسيبها لك سداح مداح على تجربة وبتاع وأراقبك طيب لية الذل ده ما أروح لشركة مش محتاجة راقبنى وجربنى ومتقلقش منى وأوعدك ومتخافش منى ...... وبالذات أوعدك دى بقى أنا شوفت وعود الشركة زى الفل شوية هواء يطيروها وولا كأنك كنت بتقول جربونى ومتخافوش كله وقت التنفيذ بيطير.
سبحان الله من شويه قلت على كلامي كلام سليم رجعت دلوقتي تقول العكس ليه نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عموما ياباشا بم انك مهندس برمجه وليك خبره في الامور دي ممكن تجاوبني على السؤال ده

انت بتقول ان الماكس ديفيشنت والخاصيه دي يعني متعرفش ايه لزمته مع ان انا شرحت فايدتها انها بتحمي العميل من تحرك السوق المفاجئ بتنبيه ان السعر اتحرك واتغير قبل ماتتفعل الصفقه بتاعته

طيب ممكن حضرتك يابشمهندس تقولي طالما من وجهه نظرك ملهاش لزمه الخاصيه دي طيب شركه عالميه المصنعه والمالكه للبرنامج metaquotes عملت الخاصيه دي ليه مؤخرا ؟ هل الشركه عملتها عشان تستخدمها شركات الفوركس في الاضرار بعملاءها اللي هم مستفيدين ببرنامج الشركه يعني مالكه الشركه سمعتها كده هتنضر !!!

طالما بقه الخاصيه دي مضره وملهاش لزمه يبقى الافضل اننا نقاطع بقه برنامج الميتا تريدر اللي بيعمل خواص للشركات عشان تتلاعب بالاسعار والعملاء نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

منتظر تعليقك ياباشا

عرض البوم صور forexeagle  
قديم 24-09-2010, 12:03 AM
forexeagle forexeagle غير متواجد حالياً
موقوف

معلش لكن منطقيا كلام أسامة هو الصحيح وكلامك أنت هو الذى ينتظر التجربة والبرهان ... لأنه ان كان الماكس ديفيشن لن يؤثر فمنطقيا ألا يكون فعال وليس المنطقى أن نفعله ونتوقع من الشركة انها ستنفذ على السعر المطلوب ونراقبها وخصوصا فى حالة الشراء والبيع بسعر الماركت لأنه بما أنه يوجد مونيتورينج للأكسبرتات ثم تطلب منى ان تكون روحى تحت أيدك بالماكس ديفياشن وأجرب الكلام مش منطقى خالص ... مش جاى معاية أنى أحط نفسى تحت ضرس الشركة وأقول هم حلوين ومش هيزعلونى وأجرب ... وبعدين أية لازمتها الديفيشن لغاية دلوقت مش فاهم ... يا أما تنفذ لى على السعر اللى أنا طالبه يا أما تقول لى ريكوت ده المنطقى لكن أسيبها لك سداح مداح على تجربة وبتاع وأراقبك طيب لية الذل ده ما أروح لشركة مش محتاجة راقبنى وجربنى ومتقلقش منى وأوعدك ومتخافش منى ...... وبالذات أوعدك دى بقى أنا شوفت وعود الشركة زى الفل شوية هواء يطيروها وولا كأنك كنت بتقول جربونى ومتخافوش كله وقت التنفيذ بيطير.
سبحان الله من شويه قلت على كلامي كلام سليم رجعت دلوقتي تقول العكس ليه نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

عموما ياباشا بم انك مهندس برمجه وليك خبره في الامور دي ممكن تجاوبني على السؤال ده

انت بتقول ان الماكس ديفيشنت والخاصيه دي يعني متعرفش ايه لزمته مع ان انا شرحت فايدتها انها بتحمي العميل من تحرك السوق المفاجئ بتنبيه ان السعر اتحرك واتغير قبل ماتتفعل الصفقه بتاعته

طيب ممكن حضرتك يابشمهندس تقولي طالما من وجهه نظرك ملهاش لزمه الخاصيه دي طيب شركه عالميه المصنعه والمالكه للبرنامج metaquotes عملت الخاصيه دي ليه مؤخرا ؟ هل الشركه عملتها عشان تستخدمها شركات الفوركس في الاضرار بعملاءها اللي هم مستفيدين ببرنامج الشركه يعني مالكه الشركه سمعتها كده هتنضر !!!

طالما بقه الخاصيه دي مضره وملهاش لزمه يبقى الافضل اننا نقاطع بقه برنامج الميتا تريدر اللي بيعمل خواص للشركات عشان تتلاعب بالاسعار والعملاء نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

منتظر تعليقك ياباشا

قديم 24-09-2010, 12:11 AM   المشاركة رقم: 117
الكاتب
forexeagle
موقوف

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

يا سيدى أحنا كلنا قولنا لك انه لن يكون هناك اعادة تسعير طبعا بهذة الطريقة ....أعادة تسعير لماذا ؟؟؟وأنا سايب لك 3 بيب فوق وتحت السعر يعنى 6 بيب تلعب فيهم براحت ... هو أحنا كدا أتفقنا على سعر أصلا علشان يكون فية أعادة تسعيرة ..... أرجوك احترم عقلنا شوية بس .. نقطة نظام ...
أنا فهمت من كلامك علشان ميكونش كلام عايم أن اللى يخللى الديفيشن 3 ويسكالب ... كل أو غالبية الصفقات بتاعته ستنفذ من السعر اللى طلبه ... وال 6 بيب دول ولا كأننا سامحين بهم حاجة كدا ديكور يعنى .... صح كدا وللا احنا بننفخ فى قربة مقطوعة ؟ نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

حبيبي واخويا نادر انا كلامي واضح وشرحت خاصيه الماكس ديفشين اكتر من 3 مرات وطريقه عملها واسلوب التعامل معها ..

انا هوضحهالك باسلوب تاني يمكن تكون كده توصل وتبقى مفهومه اكتر

لما تحدد قيمه مثلا نقطتين للماكس ديفيشن ده الحد اللي انت تسمح للشركه تنفذ فيه الاوردر لو السوق اتحرك نقطتين عن سعر طلبك لاوردر حلو كده ؟

طيب ما ممكن الشركه تستغل ده ودايما تقوم بتاخير الطلب نقطتين ؟ نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة هقولك ايوا ممكن لكن ياحبيبي الجزء التاني من كلامي فين اللي هو متعلق بالجورنال ؟
الجورنال لزمته ايه ياجماعه ؟ مش بيبين اذا كان فيه تاخير في التنفيذ سواء تاخير في الاسعار او في التوقيت ؟؟ معنى كده نقدر نحكم على الشركه ونشوف هل هيه بتستغل دايما وبتتلاعب في فرق الماكس ديفشن , ولو حصل الكلام ده انت من حقك تطالب الشركه تعويض وتقاضيها ان لزم الامر وده شئ معروف ويبقى انت معاك ادله ضد الشركه .

باختصار كده مش معنى انت سمحت بفرق نقطتين ان الشركه هتستغل ده , لا طبعا انت تشوف صفقاتك في الجورنال ولو لقيت الشركه بتستعبط دايما وبتاخر في الاسعار يبقى دي شركه تستحق التشهير بيها ونقول عليها نصابه

عشان كده قلت لاستاذ اسامه ان يعمل الكلام ده على حسابه الحقيقي في الشركه عشان يعرف الحقيقه بعينه بدل مايتقال كلام عابر ملهوش اي اساس من الصحه ومفيش دليل عليه

عرض البوم صور forexeagle  
قديم 24-09-2010, 12:11 AM
موقوف

يا سيدى أحنا كلنا قولنا لك انه لن يكون هناك اعادة تسعير طبعا بهذة الطريقة ....أعادة تسعير لماذا ؟؟؟وأنا سايب لك 3 بيب فوق وتحت السعر يعنى 6 بيب تلعب فيهم براحت ... هو أحنا كدا أتفقنا على سعر أصلا علشان يكون فية أعادة تسعيرة ..... أرجوك احترم عقلنا شوية بس .. نقطة نظام ...
أنا فهمت من كلامك علشان ميكونش كلام عايم أن اللى يخللى الديفيشن 3 ويسكالب ... كل أو غالبية الصفقات بتاعته ستنفذ من السعر اللى طلبه ... وال 6 بيب دول ولا كأننا سامحين بهم حاجة كدا ديكور يعنى .... صح كدا وللا احنا بننفخ فى قربة مقطوعة ؟ نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

حبيبي واخويا نادر انا كلامي واضح وشرحت خاصيه الماكس ديفشين اكتر من 3 مرات وطريقه عملها واسلوب التعامل معها ..

انا هوضحهالك باسلوب تاني يمكن تكون كده توصل وتبقى مفهومه اكتر

لما تحدد قيمه مثلا نقطتين للماكس ديفيشن ده الحد اللي انت تسمح للشركه تنفذ فيه الاوردر لو السوق اتحرك نقطتين عن سعر طلبك لاوردر حلو كده ؟

طيب ما ممكن الشركه تستغل ده ودايما تقوم بتاخير الطلب نقطتين ؟ نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة هقولك ايوا ممكن لكن ياحبيبي الجزء التاني من كلامي فين اللي هو متعلق بالجورنال ؟
الجورنال لزمته ايه ياجماعه ؟ مش بيبين اذا كان فيه تاخير في التنفيذ سواء تاخير في الاسعار او في التوقيت ؟؟ معنى كده نقدر نحكم على الشركه ونشوف هل هيه بتستغل دايما وبتتلاعب في فرق الماكس ديفشن , ولو حصل الكلام ده انت من حقك تطالب الشركه تعويض وتقاضيها ان لزم الامر وده شئ معروف ويبقى انت معاك ادله ضد الشركه .

باختصار كده مش معنى انت سمحت بفرق نقطتين ان الشركه هتستغل ده , لا طبعا انت تشوف صفقاتك في الجورنال ولو لقيت الشركه بتستعبط دايما وبتاخر في الاسعار يبقى دي شركه تستحق التشهير بيها ونقول عليها نصابه

عشان كده قلت لاستاذ اسامه ان يعمل الكلام ده على حسابه الحقيقي في الشركه عشان يعرف الحقيقه بعينه بدل مايتقال كلام عابر ملهوش اي اساس من الصحه ومفيش دليل عليه

قديم 24-09-2010, 12:14 AM   المشاركة رقم: 118
الكاتب
م.محمد عبد القوى
مشرف سابق
الصورة الرمزية م.محمد عبد القوى

البيانات

الإتصالات
الحالة:
م.محمد عبد القوى غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

منتظر تعليقك ياباشا

لا يابرنس

الشركه عاملاها علشان وقت الاخبار القويه تقدر تشتغل وميحصلش ريكوت

وبعدين انت بتجادل كتير ليه

طالما الشركه كويسه معاك خليك معاها ياعم الله يسهلك

عرض البوم صور م.محمد عبد القوى  
قديم 24-09-2010, 12:14 AM
م.محمد عبد القوى م.محمد عبد القوى غير متواجد حالياً
مشرف سابق

منتظر تعليقك ياباشا

لا يابرنس

الشركه عاملاها علشان وقت الاخبار القويه تقدر تشتغل وميحصلش ريكوت

وبعدين انت بتجادل كتير ليه

طالما الشركه كويسه معاك خليك معاها ياعم الله يسهلك

قديم 24-09-2010, 12:21 AM   المشاركة رقم: 119
الكاتب
Samy
رحمه الله
الصورة الرمزية Samy

البيانات

الإتصالات
الحالة:
Samy غير متواجد حالياً
وسائل الإتصال:

مناقشات هادفه بلاشك و إن كان أحياناً يعلو فيها الصوت و تزداد نبرة التهجم او التحدث بما لا يليق
و هذا ما لا نريده من هذه المناقشات و التى الغرض منها بلا أدنى شك مصحله العملاء
ليس عملاء بوسطن فقط بل عملاء كل الشركات
و ذلك من خلال التطرق للسلبيات التى تواجه المضاربين على اختلاف نوعياتهم
بغض النظر عن اسم الشركه
فإذا ما كانت هناك شكوى من ريكوت فى بوسطن
فتلك الشكوى نراها ايضا من شركات اخرى بين الحين و الاخر
فكثيراً ما نستشعر سليبيج هنا او هناك
سواء تأخير تنفيذ من قبل الشركه لغرض غير سوى للأسف
أو لمشاكل تقنيه تتعلق بسيرفيرات ببرامج تنفيذ بهارد وير
أو تتعلق بتدفق سيوله و توقيتات اخبار و خلافه
أىٍ كان السبب
فالمشكله تطل علينا بين الحين و الاخر
من بوسطن و من غير بوسطن
إحقاقاً للحق
و يجب علينا جميعاً أن نسلم بهذا أولاً حتى يمكننا
استكمال المناقشة للوصول للأمثل
لكل العملاء بكل الشركات
...........

عن نفسى ارى اخى الفاضل

ان اتاحة استخدام
الماكسمم ديفيشن
ليس حل للمشكله و درء وقوعها و تلافى حدوثها

إنما هو حل
لما ينجم عنها من أثار

معى يا فندم

تفعيل اتاحة امكانية انحراف سعر التنفيذ
عن السعر المطلوب

يحجم الاثار الناتجه عن التأخير فى التنفيذ
الى مدى ترتضيه أنت كمضارب
فهو يضيق الفجوة التى قد تنتج عن التنفيذ عند سعر يختلف عما تريد

و هنا تتباين
وجهات نظرنا جميعاً

فمنا من يراه انك كمضارب تتيح للشركه أن تنال بعض النقاط منك من خلال موافقتك على الانحراف السعرى

بينما البعض الاخر
انه تحجيم لما قد تأخذه منك الشركه
الى الحد الذى ترتضيه فأنت لا تدع لها الحبل على الغارب كما يقولون

و يجب على كل صاحب وجهة نظر
ان يحترم وجهة نظر الاخر

من اجل الوصول لنقاط تلاقى
تكون نتيجة محموده لهذا النقاش الفعال

بغض النظر عن التحدث عن شركه ما
او غيرها

عرض البوم صور Samy  
قديم 24-09-2010, 12:21 AM
Samy Samy غير متواجد حالياً
رحمه الله

مناقشات هادفه بلاشك و إن كان أحياناً يعلو فيها الصوت و تزداد نبرة التهجم او التحدث بما لا يليق
و هذا ما لا نريده من هذه المناقشات و التى الغرض منها بلا أدنى شك مصحله العملاء
ليس عملاء بوسطن فقط بل عملاء كل الشركات
و ذلك من خلال التطرق للسلبيات التى تواجه المضاربين على اختلاف نوعياتهم
بغض النظر عن اسم الشركه
فإذا ما كانت هناك شكوى من ريكوت فى بوسطن
فتلك الشكوى نراها ايضا من شركات اخرى بين الحين و الاخر
فكثيراً ما نستشعر سليبيج هنا او هناك
سواء تأخير تنفيذ من قبل الشركه لغرض غير سوى للأسف
أو لمشاكل تقنيه تتعلق بسيرفيرات ببرامج تنفيذ بهارد وير
أو تتعلق بتدفق سيوله و توقيتات اخبار و خلافه
أىٍ كان السبب
فالمشكله تطل علينا بين الحين و الاخر
من بوسطن و من غير بوسطن
إحقاقاً للحق
و يجب علينا جميعاً أن نسلم بهذا أولاً حتى يمكننا
استكمال المناقشة للوصول للأمثل
لكل العملاء بكل الشركات
...........

عن نفسى ارى اخى الفاضل

ان اتاحة استخدام
الماكسمم ديفيشن
ليس حل للمشكله و درء وقوعها و تلافى حدوثها

إنما هو حل
لما ينجم عنها من أثار

معى يا فندم

تفعيل اتاحة امكانية انحراف سعر التنفيذ
عن السعر المطلوب

يحجم الاثار الناتجه عن التأخير فى التنفيذ
الى مدى ترتضيه أنت كمضارب
فهو يضيق الفجوة التى قد تنتج عن التنفيذ عند سعر يختلف عما تريد

و هنا تتباين
وجهات نظرنا جميعاً

فمنا من يراه انك كمضارب تتيح للشركه أن تنال بعض النقاط منك من خلال موافقتك على الانحراف السعرى

بينما البعض الاخر
انه تحجيم لما قد تأخذه منك الشركه
الى الحد الذى ترتضيه فأنت لا تدع لها الحبل على الغارب كما يقولون

و يجب على كل صاحب وجهة نظر
ان يحترم وجهة نظر الاخر

من اجل الوصول لنقاط تلاقى
تكون نتيجة محموده لهذا النقاش الفعال

بغض النظر عن التحدث عن شركه ما
او غيرها

قديم 24-09-2010, 12:29 AM   المشاركة رقم: 120
الكاتب
forexeagle
موقوف

البيانات

الإتصالات
الحالة:
وسائل الإتصال:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

اهلا بيك مرة اخرى,

عشان دي طريقه التعامل السليمه مع الشركه دي وشركات تانيه بتتعامل بنفس الاسلوب ومش مشكله الشركه ان فيه ناس بتجهل بالامور دي خصوصا ان الخاصيه دي متاحه على الميتا تريدر من وقت قريب مع العلم ان الخاصيه دي تحسب للشركه مش ضدها ولو تعتبر عيب او حاجه ضد الشركه يبقى معنى كده بتقول ان ضد الشركه المنتجه للميتا تريدر يعني نقاطع الميتاتريدر في كل الشركات عشان بتعمل خاصيه في برامجه مش في صالح المستخدمين وهدفها خساره المستخدمين ,, ممكن تجاوبني ليه metaquotes المنتجه للميتا تريدر عملت الخاصيه دي في برنامجها طالما خاصيه ملهاش لزمه ومش تخدم العميل ؟يارب الاقي اجابه واضحه مش زي العاده مفيش اجابات شفافه

والله زي ماقلتلك قبل كده ده نظام الشركه اللي بتستخدم خاصيه جديده وبتواكب التطور وبتراعي حمايه عملاءها من تحركات السوق المفاجئه وبتحميه بعدم الدخول في الاوقات دي .

وحتى الان ياعزيزي لم تقدم شئ ملموس يثبت صحه كلامك , تريد ان تثبت ان الشركه تتلاعب في الاسعار والتنفيذ امامك الفرصه للتحدي وانا على استعداد لقبول التحدي باي شئ تطلبه مني في حال اثبات على حساب حقيقي ان الشركه تقوم باعاده تسعير في ظل نظام الذي شرحته وانا شايف يعني لو مش عجبك طريقه الشركه في التداول طيب بردو خليك شجاع وتداول باسلوبها الجديد واثبتلنا يابطل ان الشركه تتلاعب في اسعار التنفيذ الذي قمت بها واتحداك ان تثبت هذا فعليا , وده اللي احنا عايزين نوصله بالنهايه هل الشركه بتتلاعب ام لا ؟ ده السؤال اللي عايزين نوصل لاجابته في النهايه

والله العظيم وبكل صراحه هقولهالك بصراحه اكتر عيب شفته في الشركه دي انها بتسمح لاي وكيل يتعامل معاها ويمثلها ولاسف ده عيبها والمفروض انها تختار وكلاء عندهم خبره واهل لتمثيل الشركه والعيب التاني والشركه وفرته عدم وجود دعم فني مباشر الايف شات ودلوقتي وفرته والحمدلله

اتمنى الاجابة بصراحة ,
تحياتى لك,
الله كريم,
مفيش رد على كلامي بادله وبراهين بردو يعني ده كلام؟

عرض البوم صور forexeagle  
قديم 24-09-2010, 12:29 AM
موقوف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د.أسامة عادل نقره لعرض الصورة في صفحة مستقلة

اهلا بيك مرة اخرى,

عشان دي طريقه التعامل السليمه مع الشركه دي وشركات تانيه بتتعامل بنفس الاسلوب ومش مشكله الشركه ان فيه ناس بتجهل بالامور دي خصوصا ان الخاصيه دي متاحه على الميتا تريدر من وقت قريب مع العلم ان الخاصيه دي تحسب للشركه مش ضدها ولو تعتبر عيب او حاجه ضد الشركه يبقى معنى كده بتقول ان ضد الشركه المنتجه للميتا تريدر يعني نقاطع الميتاتريدر في كل الشركات عشان بتعمل خاصيه في برامجه مش في صالح المستخدمين وهدفها خساره المستخدمين ,, ممكن تجاوبني ليه metaquotes المنتجه للميتا تريدر عملت الخاصيه دي في برنامجها طالما خاصيه ملهاش لزمه ومش تخدم العميل ؟يارب الاقي اجابه واضحه مش زي العاده مفيش اجابات شفافه

والله زي ماقلتلك قبل كده ده نظام الشركه اللي بتستخدم خاصيه جديده وبتواكب التطور وبتراعي حمايه عملاءها من تحركات السوق المفاجئه وبتحميه بعدم الدخول في الاوقات دي .

وحتى الان ياعزيزي لم تقدم شئ ملموس يثبت صحه كلامك , تريد ان تثبت ان الشركه تتلاعب في الاسعار والتنفيذ امامك الفرصه للتحدي وانا على استعداد لقبول التحدي باي شئ تطلبه مني في حال اثبات على حساب حقيقي ان الشركه تقوم باعاده تسعير في ظل نظام الذي شرحته وانا شايف يعني لو مش عجبك طريقه الشركه في التداول طيب بردو خليك شجاع وتداول باسلوبها الجديد واثبتلنا يابطل ان الشركه تتلاعب في اسعار التنفيذ الذي قمت بها واتحداك ان تثبت هذا فعليا , وده اللي احنا عايزين نوصله بالنهايه هل الشركه بتتلاعب ام لا ؟ ده السؤال اللي عايزين نوصل لاجابته في النهايه

والله العظيم وبكل صراحه هقولهالك بصراحه اكتر عيب شفته في الشركه دي انها بتسمح لاي وكيل يتعامل معاها ويمثلها ولاسف ده عيبها والمفروض انها تختار وكلاء عندهم خبره واهل لتمثيل الشركه والعيب التاني والشركه وفرته عدم وجود دعم فني مباشر الايف شات ودلوقتي وفرته والحمدلله

اتمنى الاجابة بصراحة ,
تحياتى لك,
الله كريم,
مفيش رد على كلامي بادله وبراهين بردو يعني ده كلام؟